Baiki Pemegang Kuali Tidak Melekat Cara Koman

Kuali merupakan salah satu komponen penting yang digunakan semasa memasak. Walaubagaimanapun, penggunaan kuali tradisional semakin berkurangan dengan kemunculan kuali tidak melekat. Penggunaan kuali tidak melekat  semasa memasak semakin popular  dikalangan  surirumah.
kuali tidak melekat
Pemegang kuali  diikat dengan  sebatang screw  pada kuali untuk mengelakkan dari tertanggal. Screw yang digunakan untuk mengikat pemegang kuali adalah berbeza dari screw biasa. Torx screw adalah jenis screw yang digunakan pada pemegang kuali. 
torx screw
Penggunaan secara kerap menyebabkan pemegang kuali tersebut menjadi longgar. Screw pada pemegang kuali yang longgar perlu diikat dengan sejenis peralatan khusus. Peralatan yang digunakan adalah T25 ‘L' wrench
T25 'L' wrench
Dengan menggunakan peralatan tersebut, torx screw dapat diikat dengan ketat. Pembeliaan T25 ‘L' wrench boleh dibuat di kedai yang menjual peralatan kejuruteraaan.
penggunaan T25 'L' wrench
Selain dari itu, screwdriver T25 juga boleh digunakan untuk mengikat screw pemegang kuali tidak melekat. Walaubagaimanapun, screwdriver yang digunakan perlu mempunyai panjang yang sesuai.Panjang screwdriver tersebut perlu melebihi panjang pemegang kuali tidak melekat untuk mengelakkan kesukaran  mengunci torx screw.



No comments:

Post a Comment

Mengenali Jet Karburetor Enjin Sangkut Cara Koman

  Enjin sangkut memerlukan campuran udara dan bahanapi untuk menghasilkan proses pembakaran. Udara dan bahanapi perlu dicampur pada nisbah y...